pacjenta
Punkty Obsługi Ubezpieczonych
Zamknięcie Punktu Obsługi Ubezpieczonych w Malborku
Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ informuje, że z dniem 1 kwietnia 2016 r. zamknięty został Punkt Obsługi Ubezpieczonych w Malborku zlokalizowany w budynku Starostwa Powiatowego przy Pl. Słowiańskim 17.
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM BIURO BYŁO CZYNNE DO 25 MARCA 2016 r.
Wyjaśniamy, że wszystkie zadania wykonywane w ww. placówce będzie można zrealizować w poniższy sposób:
- uzyskanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) za pośrednictwem poczty wysyłając na adres:
POW NFZ
ul. Marynarki Polskiej 148
80-865 Gdańsk
lub
Delegatura POW NFZ w Słupsku
ul. Poniatowskiego 4
76-200 Słupsk
- potwierdzenie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne drogą pocztową na adres:
Delegatura POW NFZ w Słupsku
ul. Poniatowskiego 4
76-200 Słupsk
- informacje ogólne, w tym o zasadach i miejscach wykonywania świadczeń medycznych (Gdzie się leczyć), o rodzaju dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń, o liczbie osób oczekujących i średnim rzeczywistym czasie oczekiwania na świadczenie medyczne oraz o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia (kolejki oczekujących), w tym także informacje dotyczące szybkiej terapii onkologicznej (pakiet onkologiczny)
drogą mailową na adres
biurowss@nfz-gdansk.pl lub pow@nfz-gdansk.pl
drogą pocztową
POW NFZ
ul. Marynarki Polskiej 148
80-865 Gdańsk
- odbiór danych dostępowych do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP)
w tym celu należy wypełnić na stronie internetowej zip.nfz.gov.pl wniosek o dostęp do swoich danych, a następnie zgłosić się do najbliższej placówki NFZ mając przy sobie dokument tożsamości wymieniony we wniosku. Wypełniony wniosek rejestrowy będzie czekał do dnia osobistego odbioru loginu i hasła,
lub
zgłosić się do oddziału NFZ z dowodem osobistym lub paszportem.
NFZ umożliwił również odbiór danych dostępowych do ZIP przez pełnomocnika. Wzór pełnomocnictwa znajduje się na stronie internetowej Centrali NFZ pod linkiem:
- osobiście w pozostałych placówkach Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ pod adresami:
Miasto | Kod | Ulica | Telefon | Godziny otwarcia |
Punkt Obsługi Ubezpieczonych w Gdańsku | 80-844 | ul. Podwale Staromiejskie 69 |
(58) 321 86 75 (umowy dobrowolne), |
8:00-15:45 Pn-Pt |
Punkt Obsługi Ubezpieczonych w Gdyni | 81-304 | ul. Śląska 53 | (58) 321-85-65 | 8:00-15:45 Pn-Pt |
Punkt Obsługi Ubezpieczonych w Chojnicach | 89-600 | ul. Leśna 10 - Szpital Specjalistyczny im. J.K. Łukowicza | (58) 321 85 70 (52) 396 73 08 |
8:00-15:45 Pn-Pt |
Delegatura POW NFZ w Słupsku | 76-200 | ul. Poniatowskiego 4 |
(58) 321 85 40 (informacja ogólna oraz dot. ZIP), |
8:00-15:45 Pn-Pt |
W wymienionych punktach ubezpieczeni mogą:
- uzyskać informacje związane z ojęciem obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego;
- otrzymać informacje gdzie się leczyć;
- złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego i ją otrzymać,
- złożyć wniosek o wydanie danych dostępowych do systemu Zintegrowany Informator Pacjenta oraz je otrzymać,
- uzyskać potwierdzenie zleceń na środki pomocnicze i otrzymać karty zaopatrzenia comiesięcznego (tj. pieluchomajtki, zestawy infuzyjne do pomp insulinowych, cewniki urologiczne, worki stomijne itp.);
- złożyć skargę lub wniosek;
- w punktach w Gdańsku i Chojnicach oraz delegaturze w Słupsku podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
- w Delegaturze POW NFZ w Słupsku można uzyskać potwierdzenie zleceń w środki pomocnicze i otrzymać karty zaopatrzenia comiesięcznego (tj. pieluchomajtki, zestawy infuzyjne do pomp insulinowych, cewniki urologiczne, worki stomijne itp.), oraz potwierdzić zlecenie na pozostałe wyroby medyczne.